onsdag 19 maj 2010

Kompisar från förr

I dag mötte jag en vän som valde att checka in på ett statligt "vårdhem" för många, många år sedan. Blev så glad av att träffa dig. Du har verkligen inte förändrats mycket, liiite, liiite färggrannare nu än du var då, men annars samma kille. Vi snackade lite om livet i stort och smått, om sånt som var förr, då för lääänge sedan. Jag försöker förstå hur livet har varit, försöker föreställa mig hur det känns, när man varit på ett ställe där tiden stått still och sen plötsligt blir "ut slängd" i framtiden. Måste vara många frågor som du ställer dig. Du ska veta att vi är många som fortfarande ser dig för den du var då, den där lilla killen som ville hänga med, han med glimten i ögat och världens största hjärta. Jag saknar våra samtal och jag är glad att jag träffade dig idag. Med sol i hjärtat arbetade jag vidare idag. Du är fortfarande du :)

Inga kommentarer: