tisdag 18 maj 2010

Fenomenet Facebook

Jag gillar FB, men en del saker tycker jag är skumma. Vad tänker vissa liksom? Vad går det ut på? Bilder på allt och alla i släkt, familj och vänskapskrets. Vissa bilder ska inte vara där tycker jag... Kalla mig gammaldags , men mina barn (å andras för den delen) får stanna i datorn här hemma, vänner som inte har FB hamnar inte i mina fotoalbum det gör inte heller de som säger att de inte vill. Det är väl ett val som man måste få göra själv? Sen den här klubben som jag inte riktigt fattat vad meningen egentligen är: Flest vänner på FB när jag dör vinner eller vad? HUR kan man vilja va vän med någon på FB när man undviker att tala med personen irl? Varför vill man va kompis med den personens släktingar, när den enda anknytningen de har till en själv är att de är släkt med en person som man inte pratar med??? jag hajjar liksom inte. Funderar allvarligt på att avveckla FB för gott. Jag har det egentligen bara till att chatta med några gamla vänner (å det kan jag ju göra på msn) och för att tävla med gubben på hockey pool.
Nu ska jag kolla in Top Gear, ett av de allra bästa tv programen.
Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte sagt d bättre själv..;)/Gubben