måndag 31 maj 2010

Ååååka pendeltåg

Har tagit mig till jobbet med detta färdmedel idag... Så snart jag står där på perrongen så minns jag varför jag nästa alltid tar bilen. Jag gillar att kunna läsa tidningen eller en bok när jag åker till jobbet men det är också det enda jag gillar. För jag ogillar verkligen att folk sitter liiite för nära, att de har glömt att duscha och borsta tänderna, att folk inte håller armen för munnen när de hostar, att de sitter och läser det jag läser, att killar försöker flörta med en fast klockan bara är 6 på morgonen och de har tandkräm runt munnen och att folk stressar så sjukt mycket, tror de att tåget kommer fram snabbare för att de sitter och stampar i golvet och trummar med fingrarna? Och sen nästa grej, vad är tanken med att gå utanför dörren innan tåget stannat? jag fattar inte. Dagen idag har jag varit på utbildning, fördjupning i drogkunskap. Riktigt intressant föreläsning något jag kan rekommendera alla som har barn/ungdomar där hemma att gå på. Kolla om ni kan få dem till skolan. Jag kan fixa fram kontaktuppgifter till er som är intresserade.
Nu har jag lagt barnen och fått i mig kvällsmat. Ska ta en snabbdusch och sen gå och lägga mig. I morgon blir det upp tidigt tidigt för att åka pendeltåg igen... Wohooo :(

Inga kommentarer: