fredag 20 januari 2012

Mumsig middag

Idag har vi ätit min moussaka.jäkla gott. Är ju ingen hejjar på recept, det brukar liksom bli lite av varje när jag lagar mat och i mängd så tar man helt enkelt lagom :) Jag har iallafall i detta:

Köttfärs som steks med tacokrydda
Skivad potatis
grädde
krossade tomater
philadelfiaost i nån god smak
ägg
och blandade grönsaker (idag blev det broccoli på toppen)
Ost högst upp

Blanda krossade tomater med philadefian, grädden och äggen. Varva potatis, köttfärs, grönsaker och gräddblandningen. Stoppa i ugnen på 225 grader. När potatisen nästan är klar, lägg på osten.
Servera med sallad :) Så mumsigt

För övrigt så har dagen varit bra. Avslutat kurs 1 av 3 som skall genomföras nu på raken.
Satt i bilen på väg hem och kom på att det var evigheter och lite till sen jag såg min goda vän P1. Så jag körde ett spontanbesök hos dem. Mycket trevligt. Fick nosa lite på hennes ny tillskott. Ett alldeles perfekt underverk som halkade in i livet nån månad för tidigt. Och som jag känner att jag saknat att sitta och snacka med henne. Det var alldeles för länge sedan, får liksom bli lite ordning på sånt. Man kan inte låta livet komma emellan dagarna som man lever hur länge som helst.
Nu ska jag ta en dusch och sen hålla tummarna för att jag pallar att vara vaken ett par timmar. Surfinnen har en plan, planen är att vi ska se på film.... Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer: