torsdag 26 januari 2012

Mamma hjärtat

Tänk va mycket man kan ha överseende med när ens små inte mår bra.
Gangstern är medtagen men överlever denna bravad också, man kan tycka att skallen borde ha härdats men icket. Ett snyggt L format ärr kommer hon ha få i pannan. Men tack vara mammans sjukvårdskunskaper så blir det inte så stort.
Jag fick en fråga av en vän som undrade varför vi inte åkte till akuten, är jag kanske en vårdslös förälder? Tja, jag vet inte om jag tycker det. Min mamma är läkare, hennes man lika så, jag har en rätt hyfsad sjukvårdsgrund att stå på och experter bara ett par minuter hemifrån. Så jag valde att inte sitta på akuten med ett stressat barn i flera timmar för att få lite lim på en sårkant och informationen om att hålla henne under nogrann uppsikt. Gör det mig till en dålig mamma? Inte fan vet jag.
Nu ligger iallafall all min tyckasyndastomihelavärlden känslor hos gangstern som inte direkt är en pipig fröken. Idag drar jag tidigare från jobbet med hänsyn till henne.

Imorgon kommer min underbara systeryster hem till oss. Undrar vad man hittar på för skoj då? Barnen kommer att bli överlyckliga iallafall.

Nu ska jag skriva lite försäkringspapper. Hejs

1 kommentar:

surfinnen (fast egentligen rätt glad) sa...

Det som inte dödar...Härdar ;)