fredag 6 januari 2012

Bytesaffärer?

Tänkte att jag skulle köra lite bytesförslag här på bloggen. Jag tänkte byta min lägenhet mot en större i ett annat område. Så detta är alltså mitt "finnes".

Dörren mitt emot bor en gammal pundartant (trevlig som rackarns) och hennes dotter (också super trevlig om hon inte är full eller påptänd), de har rätt ofta besök av diverse skumt folk under alla tider på dygnet. Vi har vant oss vid att det titt som tätt skriks i trappen på nätterna, bankas på dörren (ibland vår) och hotas om både det ena och det andra.
Vägg i vägg med oss bodde det ett jättetrevligt par som flyttade för nån månad sedan, nu bor där ett nytt relativt ungt par, de har inte gjort så mycket väsen av sig under den tid som de bott här (en fest men det räknas inte för den slutade typ kl 02). Nu har de köpt fågel, jätte trevligt... NOT! Fågeljäveln skriker hela tiden och som om inte det var nog så husse börjat skrika ikapp, som att det hjälper liksom...
Direkt under oss bor det en barnfamilj och det hade ju kunnat vara riktigt trevligt, bara det att precis när de flyttade in så bråkade de som fan med varandra, frugan var helt vansinnig, gapade, skrek och kastade saker omkring sig, när vi började vänja oss vid att det var så de levde med varandra så började de ändra tiderna för dessa bråk och helt plötsligt så bråkar de alla tider på dygnet. Då brann det i skallen på mig och jag skrev ut en liten lapp på jobbet, eller ja. Jag kopierade familjerådgivningens hemsida och printade. Sen skrev jag på baksidan: Ni kanske skulle må bra av att gå hit? (supermoget av mig, jag vet) Behöver jag säga att de inte grälar så högljudt nu? Men istället så har deras ena unge börjat ta ton . Ungen är i 2 års åldern och den skriker konstant. Med det så menar jag NÄSTAN HELA TIDEN. Hur i helvet står man ut liksom? Och det låter inte som att det är någon som gör något för att lugna den heller, ibland skriker den i trapphuset i 15-20 minuter på morgonen när de ska iväg. Vad är det för fel på en del föräldrar???
Mittemot dem så bor det en familj från ryssland/estland/lettland/litauen (vete fan vilket land men nått av dem). Det står ett namn på dörren, samma namn som har stått där sedan vi flyttade in. Men under tiden som vi har bott här så har det förmodligen varit 6 olika familjer som har bott där. Och här springer det också folk dygnet runt.
Längst ned i trapphuset bor familjen WT, frun röker som en borstbindare, barnet är smutsigt och springer omkring i trasiga kläder och mannen är så hunsad (iallafall ser det så ut, jag bor ju inte där så vad vet jag?). En schäfer har den här familjen också, stackars hunden som de skriker på hela tiden. Ibland får han sig en promenad, runt huset, av frun, i mjukbrallor, foppatofflar, sliten thisha, dunjacka, klorhexedinblont hår i en risig tofs och den obligatoriska ciggen i munnen.

Nån som har nått intressant att slänga in i bytet, för med såndana här toppen grannar så krävs det ju en hel del för att vi ska känna oss nöjda.

Inga kommentarer: