torsdag 23 juni 2011

Min fina här hemma

Jobbat halvdag idag, började efter lunch.... Har manglat på som en amfetaminiller på red bull och lyckades pressa ihop 5 lektionstimar till 3 :) Behöver ni en trollkarl (kvinna) så kan ni ju slå en pling.
Efter jobbet satte jag full fart mot hemmet, in till charken för att införskaffa morgondagens kött. Talar om i morgon vad det blir, ska överraska mannen. Storhandlade på ica maxi, snubblade över en gammal vän som jobbar i fiskdisken där och hejsan hoppsan så ligger det två (!!!!) hela fiskar i min vagn som skall grillas på lördag. hur tänkte jag nu? Jag har inte den blekaste om vad jag ska göra med de här firrarna. Jag ÄR en hejjjare på att laga mat men fisk är inte riktigt min grej.

I morgon drar vi till chefen för ett äkta finskt midsommarfirande med mat, trevligt sällskap, gott att dricka, kareoke och förmodligen en och annan intrig. Eller vänta nu, vi kanske klara oss utan intriger i år.

Nu ska jag slappa i soffan, kolla in en film med den där fina som jag bor med och dricka ett glas skumpa för att fira att vi är långlediga ihop.

Inga kommentarer: