måndag 27 september 2010

Pust!

Oj va mycket jag har haft att göra... Har inte hunnit kika in här och snacka med er.
I torsdags började jag på min nya arbetsplats, Bromma blocks hangar 3. Så härligt centrum stort som attans (25 000 kvm) men känns som ett litet centrum väldigt hemtrevligt. Jag stortrivs :)

Helgen har tillbringats med barnen och massor med KVALITETSTID!!!! Jag har inte haft så mycket tid för dem i veckan (*skäms*) men lördags och igår så tog vi igen den tiden.
Var hos min fina syster i lördags och sa heippa, hon flyttade till Göteborg (nära och bra....) i går (söndag). Vad ska jag ta mig till nu då? Jag kommer att sakna att ha dig här, när mig/oss. Jag kommer att ligga sömnlös hälften av månadens alla dagar för att jag är orolig för hur du har det där borta, vem ska handla till dig och fixa när du är sjuk?... Mmmm, jag vet inte om jag gillar att du har flyttat men jag vet att du behövde det, så det får väl va bra då....
I söndags så började jag dagen med några timmars jobb, resten av dagen tillbringades i skogen med barn och hund, plockandes kantareller och lekandes polis :) Senare på kvällen hejjade vi fram surfinnen och hans vänner när de spelade innebandy.
Idag har jag jobbat (intressant va?), hämtat bilen från servicen (DYRT!), käkat middag på Ikea.... Varför kan man inte gå in i den där butiken utan att handla nått "bra att ha"??? Vi skulle bara käka mendet blev några bra att ha grejer oxå, Ljus 3 pkt, plastvisp (så slipper jag förstöra mina stekpannor och kastruller), toaborste, mortel, sax och dynor till bänken i hallen.
Nu sitter jag här och testar mina nya jobb skor, jag försöker komma på om de e keepers eller om jag ska lämna tbx de oxå... Behöver ju riktigt bra skor eftersom jag står på betonggolv hela dagarna...
Hoppas att ni haft en bra helg och att ni får en underbar vecka.
Har ni trist, sväng förbi bromma och kolla in det nya centrumet :)

Inga kommentarer: