onsdag 22 september 2010

Överkörd av en ångvält

Så har jag känt mig. Sjukade mig igår, känns inte ok att jobba med bihåleinflammation. Nu äter jag medicin och mår betydligt bättre. Ledig idag = 1 dags extra vila sen drar det igång. På torsdag är det premiär för min nya arbetsplats, tar med mig en kollega från förr sen är det bara nytt folk. Jag är rätt så förväntansfull, nytt jobb = nya utmaningar.
Här hemma har vi ju fått lurvigt sällskap av mammas lilla Walter, go och underbar vovve det där. Jobbar på att lära honom vara själv, så idag ska jag lämna honom hos mamma en stund så att han får öva. Tänk va mysigt det är med en liten lurvboll, kanske kan jag övertala gubben om att skaffa det??
Nu ska jag fixa frulle till barnen sen skall de lämnas på skola och dagis, själv har jag fullt upp idag (vem hinner vara sjuk... På riktigt?).
Va tycker ni förresten om att SD har fått fler mandat i riksdagen? Känns helt sjukt. Man kan ju bara hoppas att alla politiker fattar galoppen nu. Socialdemokraterna gjorde ett katastrof val i år, förvånade? Knappast, folket har inte förtroende för Mona Salin det borde man ha förstått för länge sedan. MP gjorde ett av sin bästa val hittills, kan det hänga ihop med att de framstår som enade och sympatiska? Mmmm va vet jag. Det jag vet med 100% säkerhet är att det kommer att bli 4 kniviga år för vår regering och att Sveriges val tider mer och mer liknar USA med sina smutskastnings kampanjer. Lär er lyfta fram den politik som ni vill driva till folket istället för att snacka skit om de andra så skulle nog svenska folket engagera sig lite mer.

1 kommentar:

L sa...

Så sant som d var sagt !
Ja jössesvilken smutskastning... Och då vet jag
Inte vilka som var värst, politikerna eller folket!?
Så fort man nämnde hur man själv tänker rösta
Blev man attackerad på FB och på gatan.
Folk har tom tagit bort mig från FB för att jag höll på
Alliansen.
Hur sjukt e inte d !?
Vad hände m demokratin....