fredag 3 september 2010

denna helg

Arbetsveckan är slut. Vi avslutar starkt genom att simma som en dåre i 20 minuter, köra sit ups och stretching i bastun, till kvällsmat handlar jag med mig sushi. Nu sitter jag här och försöker få koll på helgen. I morgon skall vi kolla kläder till mannen. På eftermiddagen ska vi hejja fram mina prinsessor som tävlar. Divan springer 1200 m och gangster 400 m. Sedan hem och baka pajer en matpaj och en blåbärspaj. På förkvällen parkerar vi oss i raggarnas garage och har kräftskiva för att senare på kvällen dra in mot krogen, hoffmaestro & chraa spelar. Min "lugna! lördag va det. Söndagens planer är att tvätta och lufsa runt i skogen en stund. Måste förbi mammsen en sväng oxå och hälsa på voffen, i morgon får jag hund på bonus. Min mamma har haft mina hundar på bonus sen jag flyttade hemifrån och därför inte känt ett behov av att skaffa egen hund. Nu har jag ju varit hundlös i några år och abstinensen har växt sig stark hos oss båda. Jag bor för illa till för att ha vovve men min kära mor hon har nu bestämt sig för att de ska fylla ut en del av sin villa med en hårig kompis. Jag vet inte vem som är gladast hon eller jag. ÄNTLIGEN har jag en vovve som jag kan busa, promenera och gosa med :)

Inga kommentarer: