söndag 12 september 2010

Helgen i korthet

Under förmiddagen igår fixade jag i ordning inför kalaset (heter det så fast man är "vuxen"). Gjorde i ordning smörgåstårtan, bakade, städade undan det sista och badade barnen. Är väldigt nöjd med smörgåstårtan, fick MASSOR med beröm för den, den blev precis lagom saftig och väldigt smakrik. Testade ett nytt recept på kladdkaka, det blev inte riktigt så bra som mina kladdkakor brukar bli så jag återgår till mitt gamla hemmagjorda recept. Dagen fylldes av många vänner och familjen. Alltid lika trevligt när man har tid att umgås På kvällen lämnade vi barnen till sin mormor och gick över till mannens kusin för hennes farwell party, i morgon flyttar hon till Barcelona. Den trevliga kvällen fortsatte alltså, sittandes i en soffa hos M och snackandes skit med morbror, moster, övriga kusiner och en hel del vänner. Hem tidigt och somnade i soffan (som vanligt).
I dag har jag mest legat i soffan, jag är så trött, så trött. Åkte ner på byn en sväng för att hämta en jacka som jag köpt på tradera, nöjd är jag. Den gick loss på hela 51 kr... Rena rånet ;)
Nu ska jag nog ta och vispa lite grädde och äta en bit kladdkaka.
I morgon åker barnen till sin pappa, jag ska gå på D-HLR utbildning och besöka min nya arbetsplats. På tisdag startar en 4 dagars kurs som jag ska gå på. Tänkte försöka klämma in lite träning denna vecka...
Hoppas att ni haft en härlig helg.

Inga kommentarer: