torsdag 29 juli 2010

Underbar kväll

Kvällen igår tillbringades på takterassen på restaurang Parque del sol här i Guadalmina, vi åt en 5 (!) rätters middag och delade på en på en flaska vitt halv mousserande vin. De är så söta i personalen där. Jag hade skvallrat att han fyllde år så deras kock bakade en tårta åt honom, som de dessutom BJÖD på, hur gulligt är inte det? Och så sjöng de happy birthday när de kom med den. Efter middagen gick vi hem och kollapsade som två döda sälar i soffan. Var fortfarande mätt när jag vaknade i morse.

Idag har vi varit en sväng till stranden, innan vi skulle åka så hade vi drama här hemma. Jag kollar ALLTID att nyckeln funkar i dörren innan jag stänger och låser, eftersom dörren här inte går att öppna utan nyckel från utsidan..... Men av någon konstig anledning så gjorde jag inte det idag, bara kollade att allt var med och stängde dörren, när jag sen ska låsa så går inte nyckeln in i låset...... För på insidan av dörren så sitter "hemma nyckeln" kvar i låset. SMART VA???!!! Så jaga rätt på vår älskade Salvador (alltiallon på området) som fixar fram en stege, klättra upp på balkongen och fixa trixa så löste det sig (tror att jag var inbrottstjuv i mitt förra liv).

Nu ska vi sätta fart och städa ur det andra huset för om några dagar så kommer det hyresgäster och det är rätt skräpigt i carporten där och luktar inget vidare på bottenvåningen.

Sen kan det bli så att vi drar till Puerto Banus ikväll.....

Ska försöka hinna med att lägga upp lite bilder både från hamnen och från Ronda.

Inga kommentarer: