måndag 5 juli 2010

3 dagar kvar

till semester. Jag behöver verkligen den här ledigheten. Är så innerligt trött hela vägen in i själen. Det har varit mycket som har hänt och som har tagit energi från mig, alla reserver är slut, fast jag sovit i 10 timmar så orkar jag knappt hålla mina ögon öppna.

Jag har funderat lite (jo, jag gör det ibland). Den 26/6 kl 05.54 fick jag ett sms från en person som för snart 1 år sedan valde att avsluta vår vänskap. Det hände en del grejer då ( ni som läst ett tag hänger med nu va?) och jag blev måttligt irriterad för att jag kände mig undanskuffad och tyckte att vi värderade vänskapen vi hade på olika sätt, var på jag talade om att jag inte såg henne som en ovän men inte heller ansåg att hon var min närmsta vän och att jag skulle komma att prioritera annat som låg mig närmare om hjärtat hädan efter. I samma veva så hände det mycket i mitt liv, jag började plugga, jag fick fler arbetsuppgifter på min tjänst och min ena dotter mådde relativt dåligt så all min energi och tid låg hos mig och min familj, något som hon hade svårt att acceptera när jag sa det. Nåja, allt detta ledde till att denna tjej valde att avsluta vår bekantskap (radera telefon nummer, ta bort mig och min familj på Fb mm). För mig är detta en tydlig markering och den har jag respekterat. Som ni också vet så jobbar hon nu på samma ställe som jag och har snackat rätt mycket om mig som person till kollegor och kunder. Detta har varit tungt då jag inte kan bemöta det som sägs med tanke på den sekretess som ligger i mitt jobb. Jag gjorde ett försök att tala med henne, vi skulle mötas men hon dök aldrig upp, till min kollega sa hon att hon inte hade mitt nummer kvar..... Nu skickar hon alltså ett sms där hon tycker att jag skall ge henne en chans, att det gjorde ont att förlora mig som vän och att man aldrig vet vad som händer "nästa dag" och hon vill inte lämna det här olöst.
Nå, jag har funderat. Det här är min slutsats. Nej, jag kommer inte att ge dig en chans till, du fick en som du inte tog och som du dessutom har bortförklarat genom att ljuga. Att vi inte är vänner är ditt val, du har haft så många möjligheter att ändra detta men då har det inte passat. Du skickar ett sms kl 05.54 till en familj med småbarn hemma dagen efter midsommarafton. Jag antar att du var full när du gjorde detta, om det krävs att du är på fyllan för att du ska våga ta steget så är det inte värt det. jag har fått nog av dig och dina påhopp, så snälla du, låt mig och min familj vara. Från och med nu så är du bara en kund, jag kommer att fortsätta bemöta dig professionellt men mer än det kommer du inte att få. Jag har förbjudit mig själv att slösa energi på dig, du är en energibov och jag behöver inte fler sådana i min omgivning. Jag önskar att du en dag skall vakna upp ur bubblan du lever i och inse att anledningen till att ditt liv känns så meningslöst är för att du är så jävla rädd för att leva det och jag önskar att du inser det innan livet är över. Försök lära dig: Livet är till för att levas, få människor mår bra av att bara vara åskådare. Emellanåt bjuder livet på blåmärken och sår, bär dem med dig, lev med dem. Det är dessa som gör dig till människa.

Inga kommentarer: