måndag 26 juli 2010

On repeat?

Känns som att jag bara repeterar vad jag redan skrivit. Men det är väl så det blir när man har semester och den enda planen man har är att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt.
I lördags blev det utgång efter grillningen, gårdagen spenderades på en irländsk pub där vi åt brunch och kollade in formel 1, måste ha varit ett av tidernas tråkigaste lopp....
I morse gick vi upp tidigt och tog oss en morgonpromenad på stranden, åt frukost och drog stranden för sol :) Nu är jag solmätt för dagen och sitter och slappar i skuggan och läser. Ska strax dra igång grillen för att fixa kvällsmat, det blir fläskfilé och grönsaker.

Har ni någon gång funderat över vilka vägar livet visar och de val vi gör? Jag gör ofta det, jag var i min ungdom en väldigt impulsiv person som var snabb med att fatta beslut. Det var sällan jag tänkte över vilka konsekvenser mina handlingar kunde få. Jag har hoppat från 1000 klippkanter utan att ha en aning om vad som finns under mig men alltid klarat mig på något sätt. Ett och annat skrapsår har livet gett mig men för det mesta har jag bara blivit lite omskakad. Jag har haft fler "vänner" än en tjej kan önska sig och ändå känt mig ensammast i världen. Under årens lopp har jag lärt mig att tänka efter ett par gånger innan jag bestämmer mig, att man inte ska döma katten efter håret, jag har rensat (och gör fortfarande) hårt bland de som fanns i min umgänges krets, jag har lärt mig att det inte är antalet vänner man har som är viktigt utan vad de BETYDER som är det. Jag har också flytt hals över huvud ur situationer som jag förutspått skall urarta, där jag känt att enda sättet för mig att överleva är att dra. Nu sitter jag här några år senare och kommer på att jag nu ser delar av det som hände då och att allt inte var dåligt att mycket av det som var då, även om det då var väldigt destruktivt för de flesta inblandade har lett till många fina och bra saker i nya konstellationer. Jag kan känna att det är trist att jag drog för hade jag stannat så hade jag kanske varit en del av det men då hade jag å andra sidan inte varit där jag är nu. Det är frustrerande med livets skådespel. Oh well, nu har jag flummat tillräckligt för idag. Vill bara säga att jag är glad att jag har fått "lära känna" några av er nu, här, då tillfället inte kom då för länge sedan.

1 kommentar:

L sa...

Skönt att jag inte är den enda som "flummar till" på bloggen ibland ha ha!
Analyserar alltid livet... tcker det är så häftigt att se hur alla man mött på ngt sätt "givit" varandra ngt.
En "läxa", en jobb möjlighet, ett barn...ja du hajjar.


Sol, pubbar & vackra butiker, ursh så bra du har det just nu ;)