måndag 28 juni 2010

7 dagar kvar

tills jag har semester.
Å den här helgen har verkligen flugit iväg. Min syster har firat midsommar med oss, traditionellt som rackarns. Dans runt midsommarstången var planen men vi kom precis till sista dansen.... Det blev iallafall picknick i gröngräset, massor av vänner till tjejerna var där, de fick rida lite på Billstas fina hästar. Efter att alla lämnat byggdegården så åkte vi till mamma, bakade tårta och grillade i trädgården. Vi kom också på att vi måste dansa men då vi saknade midsommarstång så dansade vi runt poolen. Funkade jättebra det med. Lördagen bjöd på picknick med svägerskan och hennes familj på torekällberget (vi hade hoppats på en tur till Ikea men det var ju stängt...), sedan grillade vi hos mamma och spelade kubb. Kvällen avslutades hos kusinen och midsommar nr 2. Söndagen tillbringade vi lapandes sol på stranden.
Idag hade jag och tjejerna planerat att vara HELA dagen på stranden men det var så kallt att vi lämnade efter ett par timmar. In till stan och bytte lillans skor och sen till ica för att storhandla, naturligtvis så börjar solen skina nu.. Hem och lämna all mat och sen ner till min mor. Barnen har badat och jag har rensat ogräs.. Wiiiiiii. Måste hjälpa mamma, hon har så ont i handen fortfarande.
I morgon har jag kurs på förmiddagen och möte med jobbet efter lunch, sen ska jag hämta barnen och kanske tar vi oss ett dopp.

Inga kommentarer: