onsdag 6 januari 2010

I love VINTER!

Medans alla andra verkar ägna sin tid åt att gnälla för att det är kallt kan jag bara säga: I LÖV IT! Nu är det ju vinter som det ska va när man bor här i norden. Det ska va kallt, snoret ska frysa till is när man andas, man ska få tårar i ögonen när man går ut och det ska va SNÖ.
Barnen har varit ett par dar hos sin pappa, där har de varit inne och sett på tv för att det är så kallt att man inte kan va ute.... DET rådde jag, sambon, tok Karlsson och hans grabb bot på idag. Efter att jag varit en sväng in till stan för att träna (wiiiiiiii), gått förbi telia för att kolla vad som händer med den där jävla skit telefonen (de hade stängt), köpt skidstrumpor till barnen och sen fått hjälp av bästa svärfarsan att starta bilen som frös lite grand så åkte vi till Yngern och fixade en härlig brasa som vi sedan grillade våran kvällsmat vid. Vi var ute och lekte i nästan 2 timmar, OCH det gick alldeles UTMÄRKT! Så nu kan kidsen säga till sin pappa att det är bara att klä sig ordentligt så kan de sticka ut en sväng (HAHAHA). Undrar va han ska hitta på för ursäkt då?...
Nu ska jag nog banne mig krypa till kojs, för mina ögonlock är så tunga att jag knappt får upp dem med domkraft. I morgon bär det förmodligen av till fjärilshuset.
Thanks änd gooood natt.

Inga kommentarer: