fredag 8 januari 2010

Appel :(

Jag fick en iphone i julklapp -08. Det har bara varit problem med den.... Den hänger sig, låser sig och strular. Jag har lämnat in den på lagning (4 gånger), konstaterat att Appel inte lagar utan byter ut sina telefoner och därmed alltså fått 4 nya telefoner som alla har haft samma problem. Nu senast så lämnade jag in en reklamation och sa att jag vill inte ha en till telefon från Appel. jag vill ha mina pengar tillbaks. Vad händer? Jo jag får en NY telefon.... Butiken kan inte köpa tillbaks den för den ligger inte i "saleskit". Jag bara undrar, står Appel över lagen? Har inte jag som konsument någon som helst rätt när det gäller dem? Och kanske borde Telia (i det här fallet) informera sin kunder om att de gärna får köpa telefonen men att de inte har rätt att reklamera köpet. Och som om inte detta räckte så har jag ju ett abonnemang som är kopplat till en telefon som jag ska surfa med, ett abonnemang som jag inte kan använda fullt ut då min gamla telefon inte har de funktionerna som jag nu betalar för.... Jag fick lite plåster på såren efter förra gången den va inne, men nu har jag ju varit utan den i 3 veckor till.
Mitt råd till er. Köp för i helvete inte Iphone och om ni nu ska göra det, kräv att få skriftligt eller nått på att ni har rätt att häva köpet.

Inga kommentarer: