onsdag 7 september 2011

Om det vi kallar gamla troll

Minns du när vi snackades vid på msn för ett tag sedan L-L? Minns du att vi talade om en person som gav oss båda kalla kårar?
Gissa vem jag såg på ica maxi igår... Ja ok, jag är inte 1000% säker men nästan. Såg nästan precis ut som på den tiden när jag var en liten barnskötarflicka.... HUVA!

Idag kom jag hem till ett dukat bord. Enligt nya rutiner här hemma så har barnen kökstjänstgöring varje dag, antingen hjälper de till med dukningen eller matlagningen. Onsdagar är också städdag, då skall de plocka undan i rummet. Och kan ni gissa? När jag kom hem fanns det två glada barn hemma, en trött men glad man, ett städat rum, ett dukat bord, maten nästan klar på spisen, en maskin med tvätt klar. Vi åt en trevlig middag tillsammans, snackade om allt och inget, busade lite och sedan förberedd vi sängtime. Divan har idag fått uppleva varför mamma tycker att det är en dålig idé att bita på naglarna... Man kan få nageltrång, nageltrång gör JÄTTEONT!!! Mitt stackars, stackars barn :( Men duktiga mamman (det är jag det...) har opererat ut nageln, klippt till den så att den inte stör och satt "löserallaproblemochsårochannatskit" salva på ett plåster så nu ska det nog bli bra hoppas jag.
Nu ska jag skutta in i duschen, sen blir det sängen för i morgon ska jag upp tidigt.

Tack och hejs, smilyfejs :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Blää ! Det var bergis han !!
Äckel päckel

Kram L L