lördag 3 september 2011

Ja nej men okej då...

Tiden bara rasar iväg. Herre min skapare. Nyss var det måndag, nu är det lördag. Nyss var det sommar och nu är det höst. Fast jag gillar ju hösten så det gör inte så mycket.
Sitter och slappar i soffan just nu, ska strax bege oss mot Trosa, för en kaffe i solen och kanske en glass. Ikväll är det kräftskiva med våra härliga garagegrannar, det är en lite annorlunda tradition som vi verkligen gillar.
Vad ska jag mer uppdatera er om? Jo just ja, jag har läst en dom från solna tingsrätt, i 30 minuter har jag haft ögonen fulla av tårar, hur kan man göra så mot sitt eget barn? Hur kan man se sig själv i spegeln? Fy fan. Jag fattar inte. Och så blir dommen så urbota löjlig. Är inte ett barns liv värt mer än så? Nä, man börjar ju undra... Kanske ska man ta saker i egna händer och göra något åt det här.
Vi har påbörjat en uttagning till en ny terapiform hos bup, så har vi lite tur nu så passar vi in i profilen och får hjälp. Håll tummarna är ni goa.

Och jag lovar er återigen att jag ska bli bättre på att uppdatera här, men ni vet hur det är. Helt plötsligt så har massor med dagar sprungit förbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemsk läsning och man VILL/KAN inte förstå att någon kan göra så mot ett barn....
Jag vill veta hur det går med vårdnaden, inte kan det väl vara så att den personen får tillgång till sitt barn igen?
Näe barn har inte mycket skydd i Sverige idag. Föräldern lär vara ute innan jul, eftersom häktes tiden räknas dubbelt...