lördag 17 september 2011

lördag i storstan

Vi drog till den kungliga jag och min surfinne. Började dock med att åka förbi en skoaffär för att byta mina skor som mannen köpt, de har missat halva innersulan :( Tyvärr fanns det inga fler sådana skor i min storlek men affären är inte omöjlig så som plåster på såren fick jag ett erbjudande. Behåll de gamla skorna och lämna till en skomakare för att fixa sulan + att jag fick välja ett par nya skor GRATIS. Nu hittade jag inga skor utan jag blev med ett par stövlar istället, äkta skinnstövel för 200 kr. Bara för att göra kunden nöjd. Sånna affärer gillar jag. Sen var jag in i en skinnaffär och förälskade mig i en jacka, så nu ska jag bara skrapa ihop pengar sen åker jag tillbaks och prutar lite, för den jackan bara måste jag ha.
resten av dagen strosade vi runt på stan, åt en kebab (intressant eller hur?), kollade på folk, tog ett glas vin på en uteservering i solen och kollade på alla galningar som hade bestämt sig för att just idag var en bra dag att springa halvmaran. På det hela taget en helt ok dag, som gick alldelse för fort.

Nu har vi precis käkat lasange och jag smuttar på ett glas rött. Vi ska nog gå ut idag, tror vi.

Såg snygga Maggan Graaf oxå. Sjukt vacker med sin mage :)

Inga kommentarer: