torsdag 15 mars 2012

Får ni äta på betald arbetstid??

Det har väl inte undgått så många att det debatteras om polisen i västmanland och deras långfrukostar. Det sägs i artikeln att många av poliserna är helt oförstående till varför de inte får äta frukost på arbetstid. Bland mina vänner på FB diskuteras det vilt om detta är rätt eller fel, om polisen tar långa frukostar eller inte osv. Så nu kära vänner ställer jag frågan till er: Är det ok att komma till jobbet, börja jobba, åka och handla (på betald arbetstid), komma tillbaka till jobbet och laga frukost/mat för att sedan sätta sig och äta? Hur många av er kan göra det? Var uppmärksam på att det inte är en ynka kopp kaffe eller te vi talar om nu, utan hela proceduren handla, laga, äta, plocka undan.
Jag vet inte vad ni tycker men jag har då rakt ingen lust att betala skatt för att polisen skall kunna göra detta på betald arbetstid. Jag har inget emot att de har måltidsuppehåll under sin arbetstid för jag är fullt medveten om att de allt som oftast måste avbryta sin frukost, lunch, middag för att åka på jobb och jag är fullt medveten om att det inte är nått vidare att värma samma matlåda igen och igen. Men jag tycker att frukosten kan intas hemma eller iallafall innan arbetet börjar, om man börjar jobba tidigt precis som jag tycker att de som jobbar eftermiddag eller natt skall äta lunch /middag innan arbetspasset börjar.
Nyfiken på vad Lars Hallberg har sagt till sin personal i västmanlands län? Läs artikeln HÄR.

Inga kommentarer: