lördag 2 april 2011

Dag 6: Ett minne från min barndom

Jag minns inte så mycket från min barndom. Men ett minne som har etsat sig fast är när jag och morfar åkte till stallet (vilket vi gjorde OFTA), när alla hästar var fodrade och utsläppta så satte vi oss på varsin höbal och drack kaffe på bit med grädde, sedan tuggade vi stimorol original medans vi mockade ur alla boxar. Nu var det dax för förmiddagsfika som ALLTID bestod av knäckebröd med falukorvskivor på som kryddades med aromat och så drack vi mer kaffe. Efter förmiddagsfikat så började det bli dax att ta in de hästarna som skulle tränas på förmiddagen. Så det var precis vad vi gjorde, tog in hästar, borstade hästar och selade hästar. sedan tränade min morbror dem och hade jag tur fick jag ta ut nån av dem själv. Det var en härlig tid i mitt liv, jag saknar att bo på landet och att ha landet runt mig. Jag bor ju på landet nu med men nu är det på landet utanför en storstad och det är inte samma sak som att bo på landet ute på vischan som det var då.

Inga kommentarer: