måndag 15 oktober 2012

Jag avråder er.

Har varit hyresgäst hos AKELIUS under några år. Nu har vi flyttat. Dock hamnade vi i situationen att vi förmodligen skulle få dubbel hyra en månad. Vi skulle tala med besiktningsmannen om detta. Så sagt och gjort, under flyttbesiktningen talade vi med honom och fick information om att han skulle återkomma till oss, vi blev tillsagda att avvakta med hyra tills vi fått besked. Veckan innan vi flyttar ringer jag och då säger han att han ska tala med entreprenören och ringa tillbaka. Det är nu två och en halv vecka sedan. Jag har ringt AKELIUS varje dag (!) Jag lämnar meddelanden och han ska återkomma men vi hör inte ett ljud. Så i fredags dimper det ner ett inkasso på hyran. Ja men tacksåjävlamycketdittförbannadeas!
Idag har jag så återigen talat med AKELIUS och återigen fått besked att han skall ringa tillbaka. Idag brast det dock, bad om ursäkt till den stackars kvinnan som svarade i telefon och sa att hon nu tyvärr fick ta all skit som jag öste ur mig. Men ett så stort företag kan man ju tycka att de borde sköta sina affärer lite bättre, men det är tydligt att jag som är den lilla människan inte är mycket värd hos dem. Men bästa AKELIUS. Utan hyresgäster är ni ingenting, så var lite rädd om dem.

Länk hittar ni HÄR.

Och nej visst, alla som jobbar där är inte idioter men en av dem är det och han förstör rejält för alla andra.

Inga kommentarer: